joi, 5 martie 2015

"A fi tu insuti" : Normalitate sau prostie ?

Am observat ca tot mai multi oameni evita asta tot mai des si din ce in ce mai voluntar !
Ok, sunt situatii involuntare in care "cercetand un teren nou" , iti  "maschezi" adevaratul caracter, studiindu-i pe ceilalti dar, din pacate, aceasta "strategie" devine tot mai folosita  indiferent de cercurile frecventate.
Nu am inteles niciodata din ce cauza !
In opinia mea, indiferent de "teren", e necesar  a fi tu insuti ! 
Ca persoana matura cu un caracter bine cladit si stabil, este vital sa fii tu insuti indiferent de persoanele din jurul tau. 
Din aceasta cauza apar, in primul rand, conflictele intre prieteni. Nu toti sunt sinceri tot timpul, nu toti sunt ei insisi de la bun inceput. Odata cu timpul,fiecare isi dezvaluie caracterul, implicit apar diferentele de conceptie si "barierele" dintre persoane. Acea "dezvaluire" a caracterului este un lucru absolut natural la oamenii ce pastreaza o legatura mai stransa cu semenii lor.
Pe de alta parte, am auzit replici de genul " De ce sa fiu eu insumi cu cineva pe care nu il cunosc ? O sa imi cunoasca slabiciunile". Asa, si ?????
Multi vad potentali dusmani in oamenii din jurul lor dar nu recunosc faptul ca-s negativisti convinsi.
De ce ar vrea cineva sa iti fie aproape daca iti vrea raul ? Si de ce ti-ar vrea raul daca nici nu te cunoaste ?
E atat de simplu sa judeci, nu ?
Consider ca a fi tu insuti este cea mai scurta si sigura cale de a-ti selecta anturajul si de a-ti crea o imagine standard in fata celorlalti. "Cine te accepta, te accepta asa cum esti", asta e concluzia tuturor in final dar nu toti aleg sa fie ei insisi, oferind celorlalti nesiguranta in ceea ce-l/o priveste.
In concluzie, consider ca este absolut normal, chiar vital, sa fii tu insuti, indiferent de circumstante, indiferent de caracterul celui de langa tine.

P.S : Asta este marea problema in ceea ce priveste relatiile amoroase din ziua de azi. Asta-i cauza principala prin care o relatie a devenit, mai degraba, un fel de "razboi psihologic" intre indragostiti, la modul "care pe care raneste primul" sau prejudecati de genul " sigur ma inseala, mai mine il/o insel eu primul/prima".

Tu ce parere ai ?  Astept parerile voastre !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu